L’Alt Empordà en bicicleta

Municipis

Descarrega el mapa

Eix cicloturístic Figueres – Roses

L’itinerari senyalitzat transcorre per la zona nord de la plana de l’Alt Empordà. Aquesta ruta comença a l’aparcament dels Fossos a Figueres, capital de la comarca, continual pel camí asfaltat de Vilatenim, Palol i Vilanova de la Muga, on s’endinsa per camins rurals, passant per Estanyol i Vilaüt, al tram de Palau-saverdera, on creua amb la ruta dels estanys del Parc Natural dels Aiguamolls de l’Empordà. A continuació segueix el GR-92 fins a arribar o sortir, segons el cas, a la Ciutadella de Roses.

Ruta de l’Escala – Empúries al Fluvià

Aquesta ruta, circular i senyalitzada, s’inicia en el Passeig d’Empúries en el límit amb el Camí de la Font de l’Escala, segueix pel Passeig fins a Sant Martí d’Empúries. D’aquí agafarem el camí que ens conduirà a Cinc Claus, nucli on es bifurquen el GR1 i el GR92. Continuarem per la pista fins a l‘Armentera, població que creuarem per dirigir-nos per un camí que voreja el riu Fluvià fins a arribar a l’Arbre Sec. Continuarem per camins fins als carrers de la urbanització del Mas Gros. Seguidament arribarem al poble de Viladamat, que creuarem, i seguirem fins al nucli de les Corts, el Camp dels Pilans i fins a l’inici de la ruta a l‘Escala. Hi ha un ramal que uneix Viladamat amb Cinc Claus que permet fer una ruta diferent.

Ruta cicloturística del Fluvià

S’inicia a la desembocadura del Fluvià, dins el Parc Natural dels Aiguamolls de l’Empordà a Sant Pere Pescador i, tot i que durant els primers quilòmetres transcorre al costat del riu, arriba un moment que s’endinsa també per zones més boscoses i de conreus i entre en els nuclis dels pobles i disseminats. Aquesta ruta s’enllaça en el seu inici amb l’itinerari natural del Fluvià del Parc Natural dels Aiguamolls de l’Empordà i coincideix uns dos quilòmetres amb la ruta l‘Escala – Empúries al Fluvià.

Ruta de Peralada – Serra d’Altrera

Aquesta ruta, circular i senyalitzada, s’inicia a l’aparcament públic de Peralada, voreja el poble i continua per una pista envoltada de vinyes que ens portarà a Mollet de Peralada. De Mollet, seguirem el camí asfaltat que ens durà a Masarac, on s’inicia el tram més difícil per pujar a la Serra d’Altrera. En arribar a Vilarnadal, creuarem el poble i agafarem un camí paral.lel a la carretera de Vilardanal a Cabanes (en cas d’estar en mal estat utilitzem la ruta alternativa, la carretera) fins a enllaçar amb la GIV-6024 que ens portarà a Cabanes. Creuarem el poble i continuarem per la pista que surt per l’est de Cabanes i ens portarà al punt de partida, Peralada.

Ruta dels Aspres i l’Albera

Aquesta ruta us permetrà conèixer els Aspres d’Empordà i els seus pobles; Capmany, Cantallops, Espolla i Sant Climent Sescebes. L’Albera és el teló de fons, sempre present, del paisatge dels Aspres d’Empordà; vinyes i oliveres. Però el massís és molt més que això i acull una diversitat natural per descobrir i una riquesa històrica sorprenent.

Itinerari megalític de Capmany

El paisatge suaument ondulat del municipi de Capmany alterna vinyes i olivars amb boscos d’alzines, suros i pins. Aquest itinerari us permetrà descobrir interessants monuments com dòlmens, menhirs i altres manifestacions megalítiques al territori  dels Aspres d’Empordà.

Camí Natural de la Muga

El curs del riu Muga guía el Camí Natural a través de diferents espais naturals, entre els Pirineus i el Mar Mediterrani, seguint una ruta que ens apropa a la vida de la comarca de l’Alt Empordà i la seva estreta vinculació amb el riu, en un territori fronterer on s’uneixien cultura i biodiversitat. És accessible a peu, en bicicleta i a cavall.

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.